اینترنال برندینگ

اینترنال برندینگ چیست؟

اینترنال برندینگ چیست؟

اینترنال برندینگ یکی از انواع برندینگ است، شاید ساده ترین برداشت از اینترنال برندیگ ترجمه تحت الفظی آن به معنای برندینگ داخلی باشد.

اینترنال برتدینگ اما به نظر من برند سازی بومی معنای دقیق تری از برندینگ داخلی را به ذهن متبادر می سازد. از همین روی در این نوشتار سعی خواهم نمود بیشتر به چگونگی باطنی سازی برندینگ در کارکنان و کارفرمایان بپردازم. اگر با رویکردی کاربردی و عملیاتی وارد اینترنال برندینگ شویم لاجرم چاره ای جز پرداختن به پروسه فرهنگ سازی برند در خود و اطرافیان نداریم. به دیگر سخن معتقدم برندینگ از درون سازمان و شخص شما شروع می شود و بعد نمود و تجلی بیرونی پیدا می کند، اینطور نیست که فکر کنید به صرف فعالیت برندینگ در خارج از مجموعه برندینگ تمام است. نخست لازم است در اندیشه و تفکر تک تک کارکنان شما و خودتان برند تبلور یافته و با آن زندگی کنید و بعد در جستجوی عطر و بوی آن در بیرون از شرکت باشید. علی الخصوص اگر در زمینه خدمات نیاز به برندینگ دارید این موضوع دوچندان اهمیت می یابد. بدیهی است اصحاب تجربه نیک می دانند در این مرحله از برندینگ، آموزش نقش بسیار حیاتی و محوری ایفا میکند و اگر تعلیم آن از مدیران و کارکنان آغاز نشود، بسط و گسترش نیافته و عمومی نخواهد شد.

برندینگ داخلی موضوعی بومی و فرهنگی لحاظ می شود و این فرهنگ سازی نیازمند آموزش برندینگ داخلی است و این یعنی ایجاد یک فهم و حس مشترک از برند توسط مخاطبان برند. برندینگ بدون ایجاد برداشتی مشخص، دقیق و متمایز از محصول یا خدمت شما عملا کارایی نداشته و با شکست مواجه می شود. وقتی نام برند شما شنیده یا دیده می شود مشتری باید یک برداشت یا تصویر منحصر بفرد در ذهنش ایجاد شود و این یعنی هویت و جایگاه برند شما. اینکه برخی می گویند برند یعنی تفاوت و تمایز سخن درستی است اما کامل نیست. زمانی برند، برند است که تصویری انحصاری از تمایز و تفاوت در ذهن مخاطب هدف خود تداعی کند و این همان شخصیت برند می شود. برند بی شخصیت، برند نیست و شخصیت برند را شما باید بسازید. ساختن بدون تدبیر، توان، تلاش و توکل ممکن نیست.

ویستابناسیس بر این باور است که ایجاد آگاهی و ارزش برند مرهون آموزش مدیران و کارمندان بوده تا دانش برندسازی را کسب نموده و آن را جامعه عمل پوشانند و در این میان پیشنهاد می کنیم برای آشنایی و آگاهی بیش از پیش شما سرور ارجمند و گرانمایه با اینترنال برندینگ و آخرین متد روز دنیا برای ایجاد و آموزش فرهنگ برند و هویت برند شخصی یا نام تجاری سازمانی خود هم اکنون با ما ارتباط برقرار فرمایید.

ممنون از شما

ارمیا شهلایی

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.