کمپین تبلیغاتی چیست؟

برنامه ای برای رساندن پیام، توسط ابزارها و روش های ارتباطی را کمپین تبلیغاتی نامند، البته این مجموعه‌ فعالیت‌های تبلیغاتی علاوه بر آنکه چند وجهی و چند مرحله ای است باید بتواند پیام هدفمند کمپین تبلیغاتی را به هنگام و موثر به مخاطب هدف ( مشتری ) برساند.

ویستابناسیس معتقد است چنانچه کمپینی بصورت اصولی و علمی برگزار شود می تواند تا حد یک معجزه برای صاحبان کسب و کار و بویژه کارآفرینان نقش ایفا کند. تجربه نشان داده کمپین هایی موفق اند که از تبلیغات خلاق و ایده های جدید با درک نیازهای مشتریان هدف طراحی و برنامه ریزی شده اند و هنگامی که ما سخن از برنامه ریزی می کنیم به کمپین تبلیغاتی نظر داریم که با معیاری عددی امکان اندازه گیری و پایش دارد تا بتوانیم سنجش مناسبی از میزان کارایی کمپین تبلیغاتی داشته باشیم در غیر این صورت سرمایه های انسانی و مادی خود را دور ریخته ایم و این یه معنی شکست کمپین تبلیغتی است. قطعا شما نمیخواهید هیاهویی برای هیچ راه بیاندازید آن هم به گونه ای که امروزه ثابت شده اگر بدون برنامه جامع کمپین تبلیغاتی راه بیاندازید بیاش هفتاد درصد هزینه شما نابود خواهد شد.

بر همین اساس ویستابناسیس همواره بر این باور است چنانچه مخاطب هدف و مشتری نهایی بطور صحیح و کارآمد شناسایی و تعیین نشود، سایر فعالیت های اجرایی اعم از کمپین ها و استارت آپ ها عملا و علنا راه به جایی نخواهند برد. بدیهی است کارفرمای هر محصول یا خدمتی لازم است ابتدا تیم کاری و اجرایی مناسبی در سازمان و مجموعه خود تشکیل و آن را یکپارچه نموده تا در کنار آموزش های اصولی آماده برقراری ارتباط موثر با مشتریان سازمان باشند. همه می دانیم نیروی انسان محور توسعه پایدار است و یک کمپین تبلیغات هم دقیقا برای بهبود مستمر فضای کسب و کار طراحی می شود و چنانچه شما یا سازمان شما نتواند این حقیقت را درست دریابد و برای آن چاره اندیشی کند عملا از آغاز تبلیغات باخته است..

همواره  یادمان باشد، هدف اصلی کمپین تبلیغاتی همان بازاریابی و رسیدن به سهم مناسبی از بازار است که عموما تا قبل از آغاز کمپین در دسترس ما نبوده یا در انحصار رقبا بوده است، بنابراین قبل از حرکت لازم است از بازار و مارکت خود تحليلی هوشمندانه و دقیق داشته باشیم و این مطالعات بازار و تحقیقات بازار را میطلبد و بدیهی است این دانش (ویستا) بن و اساس (بنا) حرکت تند (سیس) ما خواهد بود. (ویستابناسیس) بی شک قرار است نتیجه کمپین ایجاد تصویری روشن، شفاف و صادقانه از برند شما باشد اما آیا برای ارائه این نماد یا نشان یا لوگو سازمان شما نقشه راه درست ترسیم شده است؟ این سوال در واقع شما را مجددا به فکر فرو می برد تا قبل از حرکت سطح آگهی و دانش خود را در زمینه کمپین ارتقا دهید تا با صرف زمان و هزینه های گزاف متحمل شکست نشوید. به همین علت مهم است که ما بر آن تاکید مضاعف می کنیم. ویستابناسیس داشتن یک ایده خلاقانه و پیام اندیشیده شده را گره گشای هر کمپین میداند و تا اندازه ای به آن دقت میکند که اگر درست تبیین نشده باشد نباید انتظار معجزه از کمپین داشت. به خاطر داشته باشیم تا پیام ایده ما در زمان درست و در مکان مناسب ب به مخاطب هدف نرسد، ارتباط موثری برقرار نکرده ایم و برای نیل به این مهم و کسب آگاهی بیشتر در خصوص کمپین تبلیغاتی پیشنهاد می کنیم با ما در ویستابناسیس در ارتباط باشید.

ممنون از شما

ارمیا شهلایی

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.