بازسازی برند چیست؟

دانش شما در خصوص بازسازی یا باز تولید برند به چه میزانی است؟

آیا می دانید یکی از مهمترین مشکلات کسب و کارهای راه اندازی شده و حتی دارای قدمت چیست؟

تا کنون از خود پرسیده اید چرا شما یا حرفه اصلی کسب و کار شخصی شما را مردم نمیشناسند؟

در راستای تغییر تصویر یا نمای برونی سازمان و تشکیلات کاری شما ابتدا نیاز به اصلاح و تغییر نگاه و نگرش در راه و روش مجموعه افکار حاکم در گروه شماست. طراحی خدمات و محصولات و کالاهای نوین ، اساسنامه و مرامنامه هویت بصری برند ، نحوه تعامل و ارتباط با مخاطبان و مشتریان هدف و مواردی از این قبیل بن و پایه و اساس بازسازی برند محسوب می شود.

بسیاری از مردم بازسازی برند (Rebranding) را همان بازسازی لوگو (Logo Redesigning) می پندارند یا تفاوتی میان آن ها قائل نیستند، در صورتیکه این دو کاملا مجزا هستند.

برای کارفرمایان یا کارآفرینان زیبا مطلوب نیست که گمان‌کنند چنانچه رنگ یا نشان (لوگو) ‌ سازمان خود را تغییر بدهد برندسازی مجدد صورت گرفته است.

اصحاب فن می دانند  برندسازی مجدد از بازبینی و تحقیق جامع در بازار و عملکردها و استراتژی مجموعه آغازمی‌شود، لازم است نخست ساختار برند و استراتژی آن بازتعریف شده، سپس چارچوب استراتژی، به ایده پردازان و طراحان یاری می رساند، بازنگری صحیحی بر هویت بصری برند انجام دهند. بدیهی است هویت بصری سازمان باید بیان‌کننده جوهره و ارزش‌های برند شما باشد.

مگر فقط با تغییر ظاهر سازمان شما، مجموعه کاریتان تغییر می کند و اصطلاحا به روز می شود؟! هنگامی که سازمان شما هنوز با همان مشکلات اصلی در حال ارائه خدمات و محصولات گذشته است و سیستم کاری و ساختار آن متحول نشده یا کارکنان شما روش و منش برقراری ارتباطشان همان است که بود ! دیگر سخن از بازسازی برند مزاحی بیش نیست. ما یعنی ویستابناسیس در خصوص برندینگ شخصی و سازمانی شما برای تمام موضوع های به ظاهر پیش پا افتاده برنامه های جامع از مبدا تا مقصد نه تنها ارائه که کنترل و تحویل نهایی می دهد و این نشان از اهمیت و ارزش بالای موارد یاد شده برای ویستابناسیس دارد و صد البته همانگونه که شعار ماهست: “نابرده رنج گنج میسر نمی شود” ویستابناسیس مانند بسیاری از کارفرمایان یا همکاران از دفتر مرکزی‌  خود یا آن ها در مورد بازار برنامه ریزی نمیکن چه برسد به قضاوت ! بلکه بصورت کاملا عملیاتی و با پیمایش های علمی و عملی، تحقیقات و مطالعات بازار شما مشتری گرامی را انجام می دهد و  شروع به طراحی و تدوین استراتژی می‌کند.

همراهان عزیز بازسازی برند یک پروسه و چرخه بوده که فرایندی هدفمند را شامل می شود و صرف خواندن چند مقاله و دست نوشته  و عدم انجام کار عملیاتی نمی توان اقدام به نسخه نوشتن درمانی یا پیشنهاد پیشگیری برای برند شحصی یا سازمانی نمود، ویستابناسیس مفتخر است با کمال میل و اشتیاق تجربه سال ها مطالعه و تحقیق و دانش خود را درکنار تجارب عملی خود در اختیار کارآفرینان شخصی و سازمانی در اقصی نقاط جهان قرار دهد.

اگر بخواهیم بصورت اجمالی فرایند کاری را بررسی کنیم، باید از مطالعات و تحقیقات بازار، الگوبرداری و بررسی روند صنف کاری شما شروع کنیم و پس از تدوین و طراحی استراتژی، به خلق و توسعه هویت بصری و پیاده‌سازی استراتژی برندتان بپردازیم تا به همت تیم کاری و تقسیم وظایف مشخص در زمان معین به اهدافمان نایل آییم، ویستا بناسیس بعد از معرفی محصول یا خدمت شما به بازا آن را مدیریت می کند و سپس با بررسی و تحقیقات حین اجرا نظارت خود را ادارمه می دهد تا مالکان واقعی برند مطمئن از حضور موثر در بازار باشند. این یک واقعیت است که اگر برندینگ را به‌صورت یک پروسه ی در چرخش لحاظ نکنیم، سازمان شما مدت زیادی نمی تواند در بورس رقابت بماند.

برای آشنایی شما سرور ارجمند و گرانمایه با آخرین متد روز دنیا برای بازسازی برند شخصی یا برند سازمانی خود و نیز افزایش بیش از پیش سطح آگاهی و دانش خود با ما ارتباط برقرار فرمایید.

ممنون از شما

ارمیا شهلایی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.