بازسازی برند چیست؟

بازسازی برند چیست؟

بازسازی برند Rebranding یا بازتولید برند به گوش شما خورده است؟

بازسازی برند یا ریبرندینگ به نظر شما چه نسبتی با مشکلات کسب و کارهای راه اندازی شده و حتی دارای قدمت دارد؟

باز سازی برند چه تعاملی با حرفه اصلی کسب و کار شخصی شما دارد؟

باز سازی برند آیا یکی از انواع برندینگمحسوب می شود؟

در راستای تغییر تصویر یا نمای برونی سازمان و تشکیلات کاری شما ابتدا نیاز به اصلاح و تغییر نگاه و نگرش در راه و روش مجموعه افکار حاکم در گروه شماست. طراحی خدمات و محصولات و کالاهای نوین ، اساسنامه و مرامنامه هویت بصری برند ، نحوه تعامل و ارتباط با مخاطبان و مشتریان هدف و مواردی از این قبیل بن و پایه و اساس بازسازی برند محسوب می شود.

بسیاری از مردم بازسازی برند  (Rebranding) را همان بازسازی لوگو  (Logo Redesigning)  می پندارند یا تفاوتی میان آن ها قائل نیستند، در صورتیکه این دو کاملا مجزا هستند.

برای کارفرمایان یا کارآفرینان، مطلوب نیست که گمان‌کنند چنانچه رنگ یا نشان (لوگو) ‌ سازمان خود را تغییر بدهد، برندسازی مجدد صورت گرفته است.

اصحاب فن می دانند  برندسازی مجدد از بازبینی و تحقیق جامع در بازار و عملکردها و استراتژی مجموعه آغازمی‌شود، لازم است نخست ساختار برند و استراتژی آن بازتعریف شده، سپس چارچوب استراتژی، به ایده پردازان و طراحان یاری می رساند، بازنگری صحیحی بر هویت بصری برند انجام دهند. بدیهی است هویت بصری سازمان باید بیان‌کننده جوهره و ارزش‌های برند شما باشد.

مگر فقط با تغییر ظاهر سازمان شما، مجموعه کاریتان تغییر می کند و اصطلاحا به روز می شود؟! هنگامی که سازمان شما هنوز با همان مشکلات اصلی در حال ارائه خدمات و محصولات گذشته است و سیستم کاری و ساختار آن متحول نشده یا کارکنان شما روش و منش برقراری ارتباطشان همان است که بود ! دیگر سخن از بازسازی برند مزاحی بیش نیست. ما یعنی ویستابناسیس در خصوص برندینگ شخصی و سازمانی شما برای تمام موضوع های به ظاهر پیش پا افتاده برنامه های جامع از مبدا تا مقصد نه تنها ارائه که کنترل و تحویل نهایی می دهد و این نشان از اهمیت و ارزش بالای موارد یاد شده برای ویستابناسیس دارد و صد البته همانگونه که شعار ماهست: “نابرده رنج گنج میسر نمی شود” شرکت برندینگ ما (ویستابناسیس) مانند بسیاری از کارفرمایان یا همکاران از دفتر مرکزی‌  خود یا آن ها در مورد بازار برنامه ریزی نمیکند چه برسد به قضاوت ! بلکه بصورت کاملا عملیاتی و با پیمایش های علمی و عملی، تحقیقات و مطالعات بازار شما مشتری گرامی را انجام می دهد و  شروع به طراحی و تدوین استراتژی می‌کند.

همراهان عزیز بازسازی برند یک پروسه و چرخه بوده که فرایندی هدفمند را شامل می شود و صرف خواندن چند مقاله و دست نوشته  و عدم انجام کار عملیاتی نمی توان اقدام به نسخه نوشتن درمانی یا پیشنهاد پیشگیری برای برند شحصی یا سازمانی نمود، ویستابناسیس مفتخر است با کمال میل و اشتیاق تجربه سال ها مطالعه و تحقیق و دانش خود را درکنار تجارب عملی خود در اختیار کارآفرینان شخصی و سازمانی در اقصی نقاط جهان قرار دهد.

اگر بخواهیم بصورت اجمالی فرایند کاری را بررسی کنیم، باید از مطالعات و تحقیقات بازار، الگوبرداری و بررسی روند صنف کاری شما شروع کنیم و پس از تدوین و طراحی استراتژی، به خلق و توسعه هویت بصری و پیاده‌سازی استراتژی برندتان بپردازیم تا به همت تیم کاری و تقسیم وظایف مشخص در زمان معین به اهدافمان نایل آییم، شرکت برندینگ ویستا بناسیس بعد از معرفی محصول یا خدمت شما به بازار در تمام مراحل برندینگ در کنار شما، آن را مدیریت می کند و سپس با بررسی و تحقیقات حین اجرا نظارت خود را ادارمه می دهد تا مالکان واقعی برند مطمئن از حضور موثر در بازار باشند. این یک واقعیت است که اگر برندینگ را به‌صورت یک پروسه ی در چرخش لحاظ نکنیم، سازمان شما مدت زیادی نمی تواند در بورس رقابت بماند.

برای آشنایی شما سرور ارجمند و گرانمایه با آخرین متد روز دنیا برای بازسازی برند شخصی یا برند سازمانی خود و نیز افزایش بیش از پیش سطح آگاهی و دانش خود با ما ارتباط برقرار فرمایید.

ممنون از شما

ارمیا شهلایی

اینترنال برندینگ

اینترنال برندینگ چیست؟

اینترنال برندینگ چیست؟

اینترنال برندینگ یکی از انواع برندینگ است، شاید ساده ترین برداشت از اینترنال برندیگ ترجمه تحت الفظی آن به معنای برندینگ داخلی باشد.

اینترنال برتدینگ اما به نظر من برند سازی بومی معنای دقیق تری از برندینگ داخلی را به ذهن متبادر می سازد. از همین روی در این نوشتار سعی خواهم نمود بیشتر به چگونگی باطنی سازی برندینگ در کارکنان و کارفرمایان بپردازم. اگر با رویکردی کاربردی و عملیاتی وارد اینترنال برندینگ شویم لاجرم چاره ای جز پرداختن به پروسه فرهنگ سازی برند در خود و اطرافیان نداریم. به دیگر سخن معتقدم برندینگ از درون سازمان و شخص شما شروع می شود و بعد نمود و تجلی بیرونی پیدا می کند، اینطور نیست که فکر کنید به صرف فعالیت برندینگ در خارج از مجموعه برندینگ تمام است. نخست لازم است در اندیشه و تفکر تک تک کارکنان شما و خودتان برند تبلور یافته و با آن زندگی کنید و بعد در جستجوی عطر و بوی آن در بیرون از شرکت باشید. علی الخصوص اگر در زمینه خدمات نیاز به برندینگ دارید این موضوع دوچندان اهمیت می یابد. بدیهی است اصحاب تجربه نیک می دانند در این مرحله از برندینگ، آموزش نقش بسیار حیاتی و محوری ایفا میکند و اگر تعلیم آن از مدیران و کارکنان آغاز نشود، بسط و گسترش نیافته و عمومی نخواهد شد.

برندینگ داخلی موضوعی بومی و فرهنگی لحاظ می شود و این فرهنگ سازی نیازمند آموزش برندینگ داخلی است و این یعنی ایجاد یک فهم و حس مشترک از برند توسط مخاطبان برند. برندینگ بدون ایجاد برداشتی مشخص، دقیق و متمایز از محصول یا خدمت شما عملا کارایی نداشته و با شکست مواجه می شود. وقتی نام برند شما شنیده یا دیده می شود مشتری باید یک برداشت یا تصویر منحصر بفرد در ذهنش ایجاد شود و این یعنی هویت و جایگاه برند شما. اینکه برخی می گویند برند یعنی تفاوت و تمایز سخن درستی است اما کامل نیست. زمانی برند، برند است که تصویری انحصاری از تمایز و تفاوت در ذهن مخاطب هدف خود تداعی کند و این همان شخصیت برند می شود. برند بی شخصیت، برند نیست و شخصیت برند را شما باید بسازید. ساختن بدون تدبیر، توان، تلاش و توکل ممکن نیست.

ویستابناسیس بر این باور است که ایجاد آگاهی و ارزش برند مرهون آموزش مدیران و کارمندان بوده تا دانش برندسازی را کسب نموده و آن را جامعه عمل پوشانند و در این میان پیشنهاد می کنیم برای آشنایی و آگاهی بیش از پیش شما سرور ارجمند و گرانمایه با اینترنال برندینگ و آخرین متد روز دنیا برای ایجاد و آموزش فرهنگ برند و هویت برند شخصی یا نام تجاری سازمانی خود هم اکنون با ما ارتباط برقرار فرمایید.

ممنون از شما

ارمیا شهلایی