نام تجاری یا اسم برند ( Brand Name )

    نام تجاری یا اسم برند Brand Name یکی از حساس ترین مراحل در فرآیند برندینگ و مدیریت برند است.
    نام تجاری یا نام برند لازم است توسط مدیر برند کسب و کار بررسی و آنالیز شود. هر شخص حقیقی یا سازمان حقوقی نیاز به مشاور برند یا مدیر برند برای انتخاب یا پیشنهاد یک نام تجاری یا اسم برند حرفه ای و استاندارد برای کسب و کار خود دارد. بدون شک با برگزیدن یک نام تجاری یا اسم برند مناسب و مطلوب، کسب و کار شما امکان تعالی و رشد بیشتری خواهد داشت.
    نام تجاری یا اسم برند ترسیم کننده و تصویرگر کسب و کار شما خواهد بود، بنابراین تصمیم گیری برای انتخاب اسم تجاری Brand Name بسیار مهم و سرنوشت ساز است. ما (ویستابناسیس) در اینجا کوشش خواهیم نمود تا همراه شما باشیم برای نیل به انتخاب نام تجاری متناسب شان و شخصیت کسب و کار شما.
    لطفا با ما همراه باشید تا بصورت اجمالی عوامل پیش نیاز و تاثیر گذار در پروسه انتخاب اسم برند را بر شمرده و بررسی نماییم.
  • تعیین مسیر

    تعیین مسیر برند یا تدوین استراتژی برند گام دوم پس از پیمودن تعریف هویت برند و مراحل گفته شده است. (چه شرکتی هستیم؟ چه هدفی داریم؟ کجا می خواهیم برویم؟ چشم اندازمان چیست؟ ماموریت ما چیست؟ ارزش های ما کدامند؟)

  • خلاقیت

    خلاقیت یا طوفان فکری گام سوم ما در رسیدن به یک نام تجاری یا نام برند مناسب کسب و کار است. طوفان فکری انواع و اقسام روش های اجرایی دارد که جداگانه به آن خواهیم پرداخت.

  • دسته بندی

    پس از نشست های طوفان فکری لازم است لیستی از اسامی تجاری تهیه و به دقت دسته بندی شوند. 

  • آزمون

    اکنون نوبت تست یا آزمون اسم تجاری است. می بایست به کررات و دفعات متناوب اسم های تجاری منتخب و لیست شده را به تست و تست و تست بگذاریم. نتیجه آزمودن هاست که ما را به نام تجاری مطلوب رهنمون می سازد. پس صبور باشید. این مرحله مهمترین زمان فرآیند تعیین نام تجاری یا نام برند است.

  • ثبت

    اکنون زمان ثبت نام تجاری یا نام برند فرا رسیده است. ثبت اسم تجاری یا نام برند خود مراحلی دارد که بعدا جداگانه به مراحل ثبت اسم تجاری اشاره خواهیم داشت.

  • هویت برند

    هویت برند یعنی خواستگاه برند. قبل از انتخاب نام تجاری، لازم است تعریف جامعی از هویت برند یا هدف برند داشته باشیم.

  • چه شرکتی هستیم؟

    پاسخ به این پرسش، به معناری تعریف بخشی از هویت برند یا خواستگاه برند کسب و کار شما است. لذا با دقت کسب و کارتان را تشریح نمایید.

  • چه هدفی داریم؟

    هدف شما از کسب و کارتان هر چه که هست، باید با شاخصه کمیت و کیفیت قابل اندازه گیری باشد. پس لطفا دقیقا قصد خویش را از راه اندازی کسب و کارتان بنویسید.
  • می خواهیم به چه چیزی تبدیل شویم؟

    کسب و کار شما قرار است شما را به کجا برساند؟ می خواهید به چه چیزی برسید؟ جزئیات را بنویسید و کلی گویی پرهیز نمایید.

  • چشم انداز

    چشم انداز کسب و کار خود را ترسیم نموده و آن را مکتوب و مستند کنید. سعی نمایید جوهر و اصالت کسب و کارتان را به درستی بنویسید.

  • ماموریت

    ماموریت کسب و کار شما بیانگر مسیری است که در پیش خواهید گرفت. ترسیم تصویر ماندگار اسم تجاری یا نام برند شما از بیانیه ماموریت سازمان شما استشمام می شود. بنابراین در مکتوب نمودن آن دقت نمایید.

  • ارزش ها

    ارزش های هر سازمانی مبین هویت برند و نشانگر ارزش های برند است. نام تجاری بدون داشتن ارزش های مدون و مشخص شده، اسمی بی پشتوانه است. آنچه به اسم برند یا Brand Name معنا و مفهوم عمیقی می بخشد، ارزش های آن است.